مهندس شاهپور كاظمي مدرسه می سازد


تا آزادی مهندس شاهپور کاظمی - مهندس شاهپور كاظمي ( برادر دكتر زهرا رهنورد ) از داخل زندان از فرزند خود خواسته ، مقدمات احداث يك باب " هنرستان تخصصي در حوزه برق و الكترونيك " را جهت اهداء به آموزش و پرورش فراهم آورد.

مهندس كاظمي يكي از متخصصين برجسته مخابراتي كشور و مدير عامل يك كارخانه تخصصي در حوزه الكترونيك و مخابرات است که پس از انتخابات بازداشت شد. وي که نزديك به پنج ماه است در زندان اوین به سر مي برد ، هيچ فعاليت سياسي نداشته و صرفا"سابقه فعالیت علمي دارد .

اقدام علیه امنیت ملی، ازجمله اتهامات کاظمی است. روزنامه دولتی ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، نیز برادر همسر میرحسین موسوی را به آن‌چه که «هدایت آشوب‌های اخیر» خوانده‌اند، متهم کرده بودند .

این اتهامات در حالی به او وارد شده که او هیچ گونه فعالیت سیاسی و انتخاباتی نداشته و گفته می شود بازداشت او تنها به منظور تحت فشار قرار دادن مهندس میرحسین موسوی کاندیدای معترض دهمین دوره ریاست جمهوری و همسرش زهرا رهنورد انجام شده است.

شاهپور کاظمی برادر خانم رهنورد همچنین از کارآفرینان حوزه مخابرات است که در زمان جنگ ایران و عراق خدمات مخابراتی و الکترونیکی به صنایع جنگی ایران ارائه می‌داده‌ است .

شرکت‌های مخابراتی پیش از این در نامه ای به رییس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که شاهپور کاظمی یکی از کارآفرینان بخش صنعت کشور با 34 سال سابقه خدمت است، تاکید کرده‌اند که او در مدت بازداشت از حقوق اولیه داشتن وکیل و دادرسی محروم بوده است.

انجمن صنفی سازندگان «یو.پی.اس» ايران و سنديكای صنعت مخابرات ايران هم در نامه‌‌های جداگا‌نه‌ای از رییس دستگاه قضایی کشور خواسته بودند که حقوق و شان جایگاه علمی شاپور کاظمی حفظ شود و دستور آزادی او هرچه زودتر صادر شود.



0 نظرات:

ارسال یک نظر