درخواست شرکت‌های آی.تی برای آزادی شاپور کاظمی

مردمک : شرکت‌های تکنولوژی اطلاعات، آی.تی، با نوشتن نامه‌ای خطاب به آیت‌الله شاهرودی رییس قوه قضائیه، خواستار آزادی شاپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد، شدند.

16 شرکت و موسسه فعال در زمینه مخابرات و آی.تی کشور در این نامه از شاهرودی خواسته‌اند با اعمال قانون دستور دهد حقوق قانونی و شهروندی کاظمی مورد توجه قرار بگیرد.

بازداشت شاپور کاظمی برادر خانم زهرا رهنورد (زهره کاظمی) روز دوشنبه 29 تیر در دیدار میرحسین موسوی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و همسرش با برخی از خانواده‌های بازداشت‌شدگان رویدادهای اخیر افشا شد.

شاپور کاظمی مهندس الکترونیک و فیزیک چند روز پس از انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد بازداشت شده بود.

شرکت‌های مخابراتی در نامه به شاهرودی، با تاکید بر این‌که شاپور کاظمی یکی از کارآفرینان بخش صنعت کشور با 34 سال سابقه خدمت است، تاکید کرده‌اند که او در مدت بازداشت از حقوق اولیه داشتن وکیل و دادرسی محروم بوده است.

انجمن صنفی سازندگان «یو.پی.اس» ايران و سنديكای صنعت مخابرات ايران هم در نامه‌‌های جداگا‌نه‌ای به شاهرودی، از رییس دستگاه قضایی کشور خواسته‌اند که حقوق و شان جایگاه علمی شاپور کاظمی حفظ شود و دستور آزادی او صادر شود.

درخواست شرکت‌های مخابراتی و آی.تی از شاهرودی برای آزادی شاپور کاظمی در شرایطی مطرح شده است که دستگاه قضایی کشور از آغاز موج گسترده بازداشت‏ها در کشور از روز 23 خرداد تاکنون اطلاع‌رسانی شفافی درمورد هویت و اتهام بازداشت شدگان نکرده است.

واکنش به نماینده مجلس

زهرا رهنورد درباره انتشار اخباری توسط برخی از رسانه‌ها و نمایندگان مجلس درمورد شاپور کاظمی، تاکید کرد: هیچ‌گونه برچسب و اتهامی در مورد وی از قبیل اغتشاش‌طلبی، رابطه با بیگانگان و حضور در خانه‌های تیمی قابل تصور نیست.

روزنامه دولتی ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، برادر همسر میرحسین موسوی را به آن‌چه که «هدایت آشوب‌های اخیر» خوانده‌اند، متهم کردند.

روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت احمدی‌نژاد در شماره روز چهارشنبه به نقل از الیاس نادران نماینده مجلس ادعا کرد که شاپور کاظمی «همسر یکی از سردمداران آشوب بوده و مدیریت بخشی از اغتشاشات را برعهده داشته است.»

خانم رهنورد در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، تاکید کرد: من اعلام می‌کنم که اگر از مهندس کاظمی به زور اقرا بگیرند یا صدها برگ بر ضد مهندس کاظمی چاپ کنند و ارائه دهند نه من و نه ملت این‌ها را باور نخواهند کرد.

همسر موسوی با تاکید بر وحدت و همبستگی ملی، تصریح کرده است که از مجاری قانونی پروژه غیراخلاقی علیه برادرش را پیگیری خواهد کرد.
.

0 نظرات:

ارسال یک نظر