دانشمند مخابراتی کشور همچنان در زندان، نامه جمعی از همکاران مهندس کاظمی در اعتراض به ادامه بازداشت غیرقانونی وی


کانون زنان ایرانی :جمعی از همکاران مهندس شاهپور کاظمی در فن آوری های مخابرات با انتشار نامه ای نسبت به ادامه بازداشت غیرقاونی این داشمند صنعت مخابرات اعتراض کردند.

متن کامل این نامه به این شرح است :

دانشمند مخابراتی کشور همچنان در کنج عزلت زندان اوین
مهندس شاهپور کاظمی 62 ساله متخصص مخابراتی کشور،عضو هیات مدیره تولیدکنندگان يو پي اس، عضو اتاق بازرگانی مخابرات و از شخصیتهای برجسته علمی در عرصه مخابرات و الکترونیک است که خدمات و اقدامات بی بدیلی دراین عرصه از خود برجای گذاشته است؛این کارآفرین و تولید کننده نمونه کشور موسس و مدیر یکی از بزرگترین مراکز تولید علم و فناوری های مخابراتی کشور به نام "کارخانه منابع تغذیه الکترونیک"می باشد که بیش از 300 متخصص و کارمند و کارگر تحت نظر وی مشغول فعالیت وارائه خدمتند و هزاران تکنسین و متخصص درحوزه های مخابراتی و الکترونیکی با آموزش و راهنمایی وی تربیت شده اند.نزدیکان و دوستان وی او را فردی معتقد،با عواطف میهنی غلیظ،قوه مدیریتی ذاتی و هوشی سرشار توصیف می کنند.

مهندس کاظمی در عرصه علمی کشور فردی ناشناخته نیست؛از پروژهای ملی و دولتی تا صنایع سدسازی و خودروسازی،صدا و سیما و وزارتخانه ها تا دیگر بخش های کشور نیازمند ارائه خدمات تخصصی این فرد خدمتگزارند. اما جای بسی تاٴسف است که وی«بدلیل نسبت خویش سببی که با مهندس موسوی دارد» اکنون در کنج عزلت در زندان بسر می برد!

بیش از صد روز از بازداشت مهندس کاظمی برادر همسر مهندس موسوی (برادر زهرا رهنورد)می گذرد و در یک پروسه فرسایشی گروکشی سیاسی،وی همچنان دور از خانه و کاشانه خویش است.

براستی به کدامین جرم و گناه یک تولید کننده خدوم و یک فعال کارآفرین و سرمایه گذار که دانش روز مخابراتی را با مشکلات فراوان بومی ساخته و از خروج ارز جلوگیری نموده و همه همّ و غم خود را مصروف ارتقای دانش وفناوری های نوین کشورنموده است باید در زندان و محروم از حقوق خود باشد.آیا بازداشت موقت با توجیه تحقیق و بررسی 103روز به طول می انجامد؟!چه کسی جبران خسارات و لطمات وارده ناشی از عدم حضور این مدیر مخابراتی کشور را خواهد داد؟

این در حالیست که همسر و فرزندان و نوه مهندس کاظمی علیرغم اصرار دوستان و همکاران از رسانه ای شدن موضوع بازداشت وی خودداری کرده اند و مادر وی احترام السادات نواب صفوی طی نامه هایی از مسئولین خواسته برای آزادی وی اقدام کنند که متاسفانه همچنان واکنش ها همچنان منفی است؛ شنیده ها حاکی است خانواده وی هر روز به دادسرای انقلاب و زندان اوین می روند و با پرهیز از سیاسی کردن موضوع بازداشت فردی که اساساً شخصیتی غیرسیاسی و بلکه صرفا اقتصادی و علمی و تخصصی دارد،برای آزادی وی در تلاشند.مجامع مختلف صنفی مخابرات کشور نیز با ارسال نامه هایی برای مسوولان قضایی با اشاره به حسن شهرت و سابقه درخشان مهندس کاظمی خواستار تسریع در آزادی وی شده اند.

به راستی جرم این فعال مخابراتی و متخصص صاحب نام و برجسته علمی-مخابراتی کشور چیست؟!

جمعی از دوستان و همکاران مهندس شاهپور کاظمی در فن آوری های مخابراتی
.

0 نظرات:

ارسال یک نظر