دیدار دادستان تهران با سه روزنامه نگار زندانی و مهندس شاهپور کاظمی

گزارش وب سایت ایران امروز-براساس خبرهای رسیده از تهران، چهارشنبه گذشته جعفری دولت آبادی، دادستان تهران از بند ۲۰۹ اوین بازدید کرد. دادستان تهران در این بازدید با روزنامه نگاران دربند مهندس کیوان صمیمی، محمد قوچانی و بهمن احمدی امویی ملاقات کرده است.

دادستان در این دیدار به سوابق مبارزات ضد استبدادی صمیمی در زمان شاه اشاره می‌کند. مهندس صمیمی هم از بلاتکلیفی پرونده‌اش شکایت داشته و خواستار تسریع در روند رسیدگی به وضعیتش شده است. بلاتکلیفی پرونده آقای صمیمی یک بار باعث لغو مراسم عروسی دخترش شده است. کیوان صمیمی از مؤسسین و اعضای شورای مرکزی کانون زندانیان سیاسی قبل انقلاب است. بر اساس شنیده‌ها برخوردهای دادستان در این دیدارها به طور کلی مثبت بوده است.

براساس گزارشی دیگر بهمن احمدی امویی و محمد قوچانی نیز با تشریح روندپرونده خود به دادستان تهران گفتند که نزدیک دوماه است که بازجویی های آنها پایان یافته اما بلاتکلیف در سلول های خود رها شده اند.آین دو روزنامه نگار نیز همچون کیوان صمیمی خواستار رسیدگی سریعتر به پرونده شان شدند.
گفته می شود دادستان در بازدید خود در باره شرایط زندان و مشکلات زندانی ها نیز از روزنامه نگاران پرسش هایی کرده و دستوراتی برای رسیدگی صادر کرده است.
شنیده ها حاکی است دادستان تهران در همین روز با احمدزیدآبادی ،هنگامه شهیدی و مهندس شاهپور کاظمی (برادر زهرا رهنورد) و تعدادی دیگر از زندانی های انتخابات نیز گفت و گو کرده است.براساس همین شنیده ها شاهپور کاظمی که مدتها در باره او و محل نگهداری اش اطلاعی در دست نبود ،هم اکنون در بند 209 اوین به سر می برد.
.

0 نظرات:

ارسال یک نظر